British American Tobacco Poland - Nasze procedury i polityki

Nasze procedury i polityki

Wszystkie działania naszej firmy są zgodne z kluczowymi zasadami i standardami wprowadzonymi przez wszystkie spółki Grupy BAT.


Standardy postępowania w biznesie

Nasze Standardy Postępowania w Biznesie to zbiór globalnych zasad British American Tobacco, które pokazują wysokie standardy uczciwości. Staramy się przestrzegać. Standardy te zobowiązują wszystkie spółki i pracowników Grupy do zachowania wysokich standardów wszędzie tam, gdzie działamy.

Każda firma w Grupie musi przyjąć SoBC lub własne standardy, które je odzwierciedlają.  Każdy pracownik powinien znać i przestrzegać te zasady.

Standardy Postępowania w Biznesie

Odpowiedzialne Zasady Marketingu

Nasze zasady odpowiedzialnego marketingu (RMP) regulują nasze podejście do działań marketingowych wszystkich naszych produktów i marek tytoniowych, nikotynowych i bez nikotyny*. Uważamy, że spożywanie tytoniu i nikotyny jest wyborem wyłącznie dla osób dorosłych. Osoby niepełnoletnie nie powinny nigdy palić ani używać produktów zawierających tytoń lub nikotynę.

Kluczowym elementem zasad RMP jest wymóg, aby nasze działania marketingowe były skierowane wyłącznie do dorosłych konsumentów. RMP mają zastosowanie na całym świecie i dotyczą wszystkich spółek BAT, pracowników oraz wszystkich osób działających w naszym imieniu. Przestrzegamy tych samych wysokich standardów na każdym rynku, na którym działamy, nawet jeśli są one bardziej rygorystyczne niż lokalne przepisy.

Odpowiedzialne Zasady Marketingu (RMP)

Kodeks Postępowania Dostawców

Nasz Kodeks postępowania dostawców stanowi uzupełnienie Standardów postępowania w Biznesie naszej Grupy, określając minimalne standardy, których przestrzegania oczekujemy od naszych dostawców, którzy dostarczają towary lub usługi do BAT i każdej spółki należącej do Grupy.

 Opiera się on na naszym długoletnim zaangażowaniu w przestrzeganie wysokich standardów postępowania korporacyjnego zarówno w naszej własnej działalności biznesowej, jak i w całym łańcuchu dostaw. Wspiera on również nasze nieustanne zaangażowanie w poszanowanie praw człowieka i przestrzeganie międzynarodowych standardów, w tym Wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka oraz Wytycznych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju dla przedsiębiorstw wielonarodowych.

Kodeks Postępowania Dostawców

Ochrona sygnalistów – procedura zgłoszeń wewnętrznych

Na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U.2024.928) polskie spółki Grupy BAT, których dotyczą wymogi ustawowe, ustanowiły procedury zgłoszeń wewnętrznych. Procedury mają na celu wprowadzenie przejrzystych zasad ujawniania przypadków nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań naprawczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochronę sygnalisty.

Sygnaliści – Procedura zgłoszeń wewnętrznych w BAT Polska Trading sp. z o.o.

Sygnaliści – Procedura zgłoszeń wewnętrznych w BAT Polska S.A.